Startpagina







      TIPS:
     Train je voeding
     Koolhydraten stapelen
     Drinken
     Herstellen
     Overtraining
     Dehydratie
     Onderkoeling
     Zonnesteek/Hitte

      FAQ: 
     "Langere Afstand"
 


 
||||||||
COACHES RHC
WORKSHOPS
FEEDBACK
GOEDE DOELEN
OVER RHC
SHOP
NIEUWS
Hoge bloeddruk
Artrose
COPD
Hart-/vaatziekte
Kanker
Chronische darmziekte
Angst en depressie
CONTACT
Herstellen
Zonnesteek, Hitte
Overtraining
Onderkoeling
Drinken
Eten
Dehydratie
Train je voeding
Zwangerschap, lopen, voeding
Blijvend gewichtverlies
Overgewicht
ZWANGERSCHAP, LOPEN, RISOCO'S
UITLEG BUTTON
VRAGEN BIJ KLACHTEN
kortingspas
RHC vragenlijst Klachten Bij Hardlopen
jouw trainingsschema
hoe fit ben je
kies je begeleider
 
 

  

  


Bij het lopen van langere afstanden wordt het uithoudingsvermogen van zowel lichaam als
geest danig op de proef gesteld. Van 5 naar 10km of van een halve naar een hele marathon;
je zult je fysieke inhoud, conditie en kracht moeten vergroten. Het kost je meer tijd!

Je moet fit en gezond zijn. Training en rust zijn hierbij van belang, maar ook voeding en
preventie van blessures. Een ander energieniveau wordt nu aangesproken.
Een goed trainingsschema met wellicht een test voor jouw uithoudingsvermogen.
De juiste begeleiding bij blessures, zowel ter voorkoming van als het begeleiden c.q.
behandelen van blessures.
Hoe verder je loopt, hoe groter de rol van voeding. Voldoende
vocht en voldoende koolhydraten helpen jou om langere afstand te lopen. Wat ga jij op
welk moment eten en drinken?

Daarnaast spelen mentale aspecten ook een grote rol. Kun jij jezelf voldoende concentreren
of focussen wanneer je weet dat er nog een hele tijd voor jou ligt waarin je moet blijven
hardlopen? Hoe reageer jij als je tegen  grenzen aan dreigt te lopen? Heb jij die discipline
en motivatie om een langere afstand te volbrengen? Door hardlopen kun je ook deze
aspecten trainen.

Met een trainingsschema op maat en een juist advies van onze specialisten kun jij jouw doel
realiseren. Running Health Center begeleidt jou, en zal jou motiveren en stimuleren bij het
hardlopen. Naast een online ondersteuning kun jij ook op hun spreekuren terecht voor
professionele begeleiding of informatie.

Running Health Center helpt jou om een langere afstand te kunnen lopen.



    

 















 
 

 
© Running Health Center 2012 Ontwerp: Mangoa  |  Techniek: Sporteronline

                                                          TOTAALADVIES VOOR DE HARDLOOPSPORT