Startpagina
 
 
||||||||
COACHES RHC
WORKSHOPS
FEEDBACK
GOEDE DOELEN
OVER RHC
SHOP
NIEUWS
Hoge bloeddruk
Artrose
COPD
Hart-/vaatziekte
Kanker
Chronische darmziekte
Angst en depressie
CONTACT
Herstellen
Zonnesteek, Hitte
Overtraining
Onderkoeling
Drinken
Eten
Dehydratie
Train je voeding
Zwangerschap, lopen, voeding
Blijvend gewichtverlies
Overgewicht
ZWANGERSCHAP, LOPEN, RISOCO'S
UITLEG BUTTON
VRAGEN BIJ KLACHTEN
kortingspas
RHC vragenlijst Klachten Bij Hardlopen
jouw trainingsschema
hoe fit ben je
kies je begeleider
 
 

  

  

HERSTELLEN

Hoe kan ik het beste herstellen van een wedstrijd? Allereerst is er de cooling-down. Zorg dat je minimaal tien minuten rustig uitloopt na de wedstrijd. Daarna is het belangrijk dat je goed eet en drinkt. Dit is afhankelijk van hoeveel energie je hebt verbruikt tijdens je wedstrijd en hoeveel vocht je bent verloren. Je kunt hierbij kiezen voor een hersteldrank of -reep. Let erop dat hier proteïnes in zitten die het spierherstel stimuleren. Hoe de dagen na je wedstrijd eruitzien, is afhankelijk van je loopervaring en de wedstrijdafstand. Voor de meeste lopers is het verstandig om de dag na de wedstrijd een stukje te gaan fietsen. Hierdoor stimuleer je op een ontspannen manier de doorbloeding en zullen afvalstoffen sneller worden afgevoerd. Start je loopprogramma rustig weer op en neem in de week na je wedstrijd ook een extra rustdag.

   
 
 

 
© Running Health Center 2012 Ontwerp: Mangoa  |  Techniek: Sporteronline

                                                          TOTAALADVIES VOOR DE HARDLOOPSPORT