Startpagina
 
 
||||||||
COACHES RHC
WORKSHOPS
FEEDBACK
GOEDE DOELEN
OVER RHC
SHOP
NIEUWS
Hoge bloeddruk
Artrose
COPD
Hart-/vaatziekte
Kanker
Chronische darmziekte
Angst en depressie
CONTACT
Herstellen
Zonnesteek, Hitte
Overtraining
Onderkoeling
Drinken
Eten
Dehydratie
Train je voeding
Zwangerschap, lopen, voeding
Blijvend gewichtverlies
Overgewicht
ZWANGERSCHAP, LOPEN, RISOCO'S
UITLEG BUTTON
VRAGEN BIJ KLACHTEN
kortingspas
RHC vragenlijst Klachten Bij Hardlopen
jouw trainingsschema
hoe fit ben je
kies je begeleider
 
 

  

  

DEHYDRATIE

Overmatig vochtverlies. De symptomen zijn: dorst, duizeligheid, slapte, misselijkheid. Ernstige dehydratie kan leiden tot koude rillingen, krampen en desoriëntatie (zie ook: zonnesteek, hitte). Het begin merk je door het krijgen van droge lippen en minder gaan transpireren. 
Stop onmiddellijk met lopen, zoek verkoeling en neem veel vocht in. De benodigde hoeveelheid vocht verschilt per persoon. Om te bepalen hoeveel vocht je nodig hebt tijdens een training of wedstrijd, moet je uitrekenen hoeveel je transpireert. Weeg jezelf voor de wedstrijd of training en doe hetzelfde na de inspanning. Hierdoor kan je uitrekenen wat je vochtverlies is en wat je nodig hebt tijdens een wedstrijd of training (gelijk of iets minder). Gebruik een isotone dorstlesser.

   
 
 

 
© Running Health Center 2012 Ontwerp: Mangoa  |  Techniek: Sporteronline

                                                          TOTAALADVIES VOOR DE HARDLOOPSPORT