Startpagina
 
 
||||||||
COACHES RHC
WORKSHOPS
FEEDBACK
GOEDE DOELEN
OVER RHC
SHOP
NIEUWS
Hoge bloeddruk
Artrose
COPD
Hart-/vaatziekte
Kanker
Chronische darmziekte
Angst en depressie
CONTACT
Herstellen
Zonnesteek, Hitte
Overtraining
Onderkoeling
Drinken
Eten
Dehydratie
Train je voeding
Zwangerschap, lopen, voeding
Blijvend gewichtverlies
Overgewicht
ZWANGERSCHAP, LOPEN, RISOCO'S
UITLEG BUTTON
VRAGEN BIJ KLACHTEN
kortingspas
RHC vragenlijst Klachten Bij Hardlopen
jouw trainingsschema
hoe fit ben je
kies je begeleider
 
 

  

  

ZWANGERSCHAP, LOPEN, VOEDING

Heb je een zwangerschapswens? Een gezond lichaam, van zowel de vrouw als de man, verbeterd de vruchtbaarheid. Dus samen aan de slag om jullie wens in vervulling te laten gaan!

Een gezond lijf betekend gezond eten, een gezond gewicht en regelmatig bewegen. Overgewicht en een ongezond eetpatroon verminderen de vruchtbaarheid.

Voor de mannen is vitamine C belangrijk voor een goede spermakwaliteit. Vitamine C zit vooral in groenten, fruit en aardappels. Voor de vrouwen is foliumzuur belangrijk. Om voldoende hiervan binnen te krijgen moet je dagelijks 400mg foliumzuur extra binnenkrijgen. Dit is met voeding vaak niet haalbaar, dus is het aan te raden een supplement te slikken. Slik het supplement vanaf het moment dat je probeert zwanger te raken en houdt dit vol tot minimaal de achtste week na conceptie. Gedurende de zwangerschap heb je dagelijks 10mcg vitamine D extra nodig, ook hiervoor kun je het beste een supplement slikken.

Niet alleen bovengenoemde vitamines en mineralen zijn belangrijk. Het algehele eetpatroon telt voor jullie allebei mee. Gebruik de schijf van vijf als uitgangspunt, dus voldoende brood, aardappelen/rijst/pasta, groenten, fruit, zuivel, vlees/vis/vegetarisch, halvarine, vloeibare margarine/olie en voldoende vocht. Beperk het verzadigde ongezonde vet door keuze voor magere producten en beperking van snoep en snacks. Beperk ook de alcoholinname. Voor vrouwen geldt een maximum van 1 glas per dag, voor mannen een maximum van 2 glazen per dag. Drink bij voorkeur niet dagelijks.

   
 
 

 
© Running Health Center 2012 Ontwerp: Mangoa  |  Techniek: Sporteronline

                                                          TOTAALADVIES VOOR DE HARDLOOPSPORT